İçindekiler
1. Bölüm: Autodesk Inventor’a GirişTerimlerBaşlangıç 3Autodesk Inventor İş AkışıProje DosyalarıProje Dosyalarının YapısıProje Dosyalarının ÖzellikleriBir Proje Dosyasını TanımlamakAutodesk Inventor Kullanıcı Ara YüzüBrowser PenceresiAutodesk Inventor PaneliAraç ÇubuklarıMenü YapısıSağ Tuş MenüleriWindows Kısa YollarıKomut Tanımlı TuşlarKısa Yol Tuşlarının ÖzelleştirilmesiDiyalog Kutularının Görünürlüğünü Kontrol Etmek3B Koordinat SembolüYardım Alma ÖzellikleriModellere Değişik Açılardan Bakmakİzometrik BakışKamera BakışlarıGölgelerBakış Açısı AraçlarıParça Modellemenin TemelleriParça Modelleme TeknikleriParça Modelleme Ortamında StillerAlıştırma: Bir Modele Değişik Açılardan Bakmak
2. Bölüm: Eskizler ile ÇalışmakTerimlerEskizlere GirişEskiz OrtamıEskiz Oluşturma Komutlarıİçindekiler SAYISAL GRAFİK
Dahası içeride>>>>>IIEskizlerin SınırlandırılmasıGeometrik SınırlamalarSınırlamaların Görüntülenmesi ve SilinmesiEskizlerin ÖlçülendirilmesiOtomatik ÖlçülendirmeParametrelerDiğer Eskiz Araçları“Spline��? EğrilerEskiz Nesnelerinin DizilenmesiEskiz Nesnelerinin AynalanmasıEskiz Nesnelerinin Ötelenmesi2 Boyutlu AutoCAD Verilerinin Eskizlere TransferiYazı EskiziEskize Resim YerleştirmekMicrosoft Excel’den Koordinatların AlınmasıKoordinat Girişi ile Eskiz ÇizimiEskizlerin DüzenlenmesiAlıştırma 1: Geometrik SınırlamalarAlıştırma 2: Eskiz ÖzellikleriAlıştırma 3: Eskizlerin Paylaştırılması
3. Bölüm: Eskizler UnsurlarıTerimlerEskiz UnsurlarıTüketilmiş ve Tüketilmemiş EskizlerEskizler ve ProfillerEskiz Düzlemleri ile ÇalışmakParça Kenarlarının Eskiz Düzlemlerine İz DüşürülmesiEkstrüzyon UnsuruUnsur İşlemleri – Birleşme, Kesme ya da KesişimEtkileme TipleriGelişkin Etkileme Tiplerinin AnlaşılmasıDöndürme UnsuruDelik Delme UnsuruFeder (Rib) UnsuruSüpürme (Sweep) Unsuru“Loft��? UnsuruYüzey / Parça Ayırma (Split) UnsuruKabartma (Emboss) UnsuruÇıkartma (Decal) UnsuruYay (Coil) UnsuruUnsurların ve Eskizlerin DüzenlenmesiAlıştırma 1: Gelişkin Etkileme TipleriAlıştırma 2: Feder UnsuruSAYISAL GRAFİK İçindekilerIIIAlıştırma 3: Süpürme UnsuruAlıştırma 4: Karmaşık Süpürme İşlemleriAlıştırma 5: “Loft��? UnsuruAlıştırma 6: “Loft��? İşleminde Ray KullanımıAlıştırma 7: Merkez Eğrisi ve Nokta ile “LoftAlıştırma 8: Kabartma UnsuruAlıştırma 9: Ekstrüzyon ve Döndürme Unsurlarının Geometriye Uyarlanması
4. Bölüm: Çalışma UnsurlarıÇalışma UnsurlarıÇalışma DüzlemleriÇalışma EksenleriÇalışma NoktasıSabitlenmiş Çalışma NoktasıAlıştırma: Çalışma Düzlemlerinin Tanımlanması
5. Bölüm: Konum UnsurlarıTerimlerKonum UnsurlarıYuvarlama (Fillet) UnsuruPah Kırma (Chamfer) UnsuruKabuk (Shell) UnsuruDizileme (Pattern) UnsuruKartezyen DizilemeKutupsal DizilemeUnsurların AynalanmasıDiş Açma (Thread) UnsuruYüzeye Eğim Verme (Face Draft) Unsuru3B Tutamak Noktalarıyla (3D Grip) Yüzeylerin DüzenlenmesiParçaların Malzeme ve Renk BilgileriParçaların Kütle BilgileriAlıştırma 1: Yuvarlama ÖzellikleriAlıştırma 2: Gelişkin Yuvarlama ÖzellikleriAlıştırma 3: Kartezyen DizilemeAlıştırma 4: Kutupsal DizilemeAlıştırma 5: KabukAlıştırma 6: Diş Açma Unsuru
6. Bölüm: Akıllı Parçalar ve UnsurlarTerimlerDenklemler ve ParametrelerParameters Diyalog KutusuParametrelerin Microsoft Excel Tablolarında Tanımlanmasıİçindekiler SAYISAL GRAFİKTolerans ModellemeAkıllı Parçalar (iPartsParça Ailelerinin YayınlanmasıAkıllı Unsurlar (“iFeatures��?)Bir Akıllı Unsurun TanımlanmasıAkıllı Unsurun Çizime YerleştirilmesiAkıllı Unsur için İkon YaratmakUnsur KütüphanesiAlıştırma 1: Parametrelerin KullanımıAlıştırma 2: Akıllı ParçalarAlıştırma 3: Akıllı Unsurlar
7. Bölüm: Sac Metal ModellemeSac Metal Modellemenin TemelleriSac Metal ParametreleriSac Metallerde Eskiz Unsurları“Face“Contour Flange��?Diğer Unsur İşlemleri“Cut��? (Kesme)“Flange��? (Flanş)“Hem��? (Kıvırma)“Fold��? (Katlama)“Corner Seam��? (Köşe İşlemleri)“Bend��? (Bükme)“Punch Tool��? (Baskı Aracı)Diğer İşlemlerAlıştırma 1: Sac Metal StilleriAlıştırma 2: Köşe İşlemleriAlıştırma 3: FlanşlarAlıştırma 4: BükmelerAlıştırma 5: KıvırmalarAlıştırma 6: Dairesel Kesitlerin AçınımlarıAlıştırma 7: “Punch Tool��?Alıştırma 8: Konik sac parçaların açınımını almak
8. Bölüm: Karmaşık Geometri ModellemeYüzey Hazırlama OrtamıDışarıdan Yüzey Modellerin AlınmasıAutodesk Inventor ile Yüzey Modelleme“Spline��? Eğrilerin KontrolüYüzey Oluşturma UnsurlarıYüzeyi KaydırmakYüzey Silmek (Delete Face)Yüzeyleri Dikmek (Stitch)Bir Yüzeyi Başka Bir Yüzey ile Değiştirmek (Replace Face)SAYISAL GRAFİK İçindekilervYüzeylere Kalınlık Vermek / Yüzeyleri Ötelemek (Thicken/Offset)Yüzeyleri Kesmek / Kırpmak (Split)Sınırların Arasına Yamak Yapmak (Boundary Patch)Yontma Unsuru (Sculpt)Yüzeylerin Uzatılması (Extend)Yüzeylerin Kırpılması (Trim)Yüzeylerin Yardımcı Çizim Nesneleri Olarak KullanılmasıÜç Boyutlu EskizlerModellerin Analiz EdilmesiAlıştırma 1: Karmaşık Modelleme AraçlarıAlıştırma 2: Yüzey Hazırlama OrtamıAlıştırma 3: Yontma UnsuruAlıştırma 4: Yüzey İşlemleri
9. Bölüm: Teknik Resim GörünüşleriGirişAyarlarÇizim StandardıÇizim KaynaklarıSayfanın DüzenlenmesiTeknik Resim Görünüşlerinin YaratılmasıBir Görünüşten Türetilen GörünüşlerKesit GörünüşlerEğik Görünüşler (Auxiliary View)Detay GörünüşKırıklı GörünüşlerKısmi Kesit GörünüşleriTeknik Resim Görünüşlerinin DüzenlenmesiModel Ölçülerinin Görünüşlere AlınmasıTeknik Resim Güncellemelerinin ErtelenmesiTeknik Çizim NotasyonlarıÖlçülendirme ÖzellikleriSembollerDelik TablolarıDelik Tablolarının DüzenlenmesiEksenlerYazılarRevizyon BloklarıKullanıcı Tanımlı Semboller2B Parametrik ÇizimlerYüzey modellerin teknik resim görünüşlerinin çıkartılmasıAlıştırma 1: Bir Teknik Resim Sayfasının HazırlanmasıAlıştırma 2: Stiller ile Nesnelerin KontrolüAlıştırma 3: Teknik Resim Görünüşlerinin OluşturulmasıAlıştırma 4: Kesit ve Detay Görünüşlerİçindekiler SAYISAL GRAFİKvIAlıştırma 5: Ölçülendirmeler ve NotasyonlarAlıştırma 7: Ölçülerin DüzenlenmesiAlıştırma 7: 2B Parametrik ÇizimlerAlıştırma 8: Kullanıcı Tanımlı Semboller Oluşturmak
10. Bölüm: Montaj ModellemeMontaj Modellemenin TemelleriMontaj Modelleme OrtamıMontaj Ortamında Browser Penceresi AraçlarıMontajın Detay Seviyesi (LOD – “Level of Detail��?)Bileşenlerin Montaj Modelleme Ortamına YerleştirilmesiMontaj Ortamında Bileşenlerin ModellenmesiDiğer Parça Kenarlarının/Yüzeylerinin KullanılmasıMontajın BOM (Parça Listesi Veri Tabanı) YapısıBileşenlerin SınırlandırılmasıSınırlamaların TanımlanmasıSınırlamaların Görüntülenmesi ve DüzenlenmesiMontajdaki Bileşenlerin Hareketlendirilmesi“Motion��? (Hareket) Sınırlaması“Transitional��? (Geçme) SınırlamasıParçalar Arasında Temasların/Hareketlerin İncelenmesi (Contact Solver)Akıllı Sınırlamalar (“iMates)Montajların AynalanmasıTasarım Görünüşleri (Design Views)Bileşenlerin Daha Hızlı ve Kolay SeçimiEsnek MontajlarKonumsal Temsiller (Positional Representations)Diğer Montaj Modelleme ÖzellikleriBileşenlerin DizilenmesiMontajların KopyalanmasıÇakışma AnaliziGeçici Görsel KesitlerStandart Parçalar Kütüphanesi (Content Center)Montaj UnsurlarıTüretilmiş Parçalar (Derived Parts)Otomatik Limitler (Auto Limits)Alıştırma 1: Montaj SınırlamalarıAlıştırma 2: Montaj Ortamında Parça ModellemeAlıştırma 3: Montajların HareketiAlıştırma 4: Hareket (Motion) Sınırlamasının KullanımıAlıştırma 5: Geçiş (Transitional) Sınırlamasının KullanımıAlıştırma 6: 3B Eskizler ile Boru Hatlarının ÇizimiSAYISAL GRAFİK İçindekilervIIAlıştırma 7: Esnek Montajların KullanımıAlıştırma 8: Montajların Konumsal Temsilleri (Positional Representations)Alıştırma 9: Akıllı ÇakışmalarAlıştırma 10: Çerçeve (Skeleton) ModellemeAlıştırma 11: Otomatik Limitler
11. Bölüm: Montaj KOnfigürasyonlarıMontaj Konfigürasyonları ve Akıllı Montajlar (iAssemblies)Montaj Konfigürasyonlarının YaratılmasıAlıştırma: Montajın Akıllı Montaja Dönüştürülmesi
12. Bölüm: Tasarım HızlandırıcıTasarım Hızlandırıcı (“Design Accelerator��?)Tasarım Hızlandırıcı Komutlarına UlaşımStandart BileşenlerAlıştırma 1: Mil TasarımıAlıştırma 2: Standart Parçaların Modele YerleşimiAlıştırma 3: Cıvata BağlantılarıAlıştırma 4: Kayış Sistemi ve Kamalar
13. Bölüm: Çelik Profil AracıÇelik Profiller ile ÇalışmakAlıştırma 1: İskelet Modelin Kurulumu ve Çelik Profiller
14. Bölüm: Kaynak Tasarım OrtamıKaynak Tasarım OrtamıKaynakların TanımlanmasıAlıştırma: Kaynakların Tasarımı
15. Bölüm: Uyarlanabilir ParçalarUyarlanabilir TasarımUyarlanabilir EskizlerUyarlanabilir UnsurlarUyarlanabilir Çalışma UnsurlarıAlıştırma 1: Uyarlanabilir Parça TasarımıAlıştırma 2: Uyarlanabilir Yaylar
16. Bölüm: Sunum DosyalarıSunum DosyalarıBileşenlerin Yerlerinin DeğiştirilmesiCanlandırmaAlıştırma: Sunum Dosyalarının Hazırlanması
17. Bölüm: Montajların Teknik Resim GörünüşleriMontajların Teknik Resim GörünüşleriPozlama ve Parça ListesiPozlamaİçindekiler SAYISAL GRAFİKvIIIParça ListesiÜst Üste Binen Görünüşler (“Overlay View��?)Akıllı Montajların (“iAssembly��?) Teknik Resim GörünüşleriAlıştırma 1: Montajların Teknik Resim Görünüşlerinin ÜretilmesiAlıştırma 2: Parça Listesi Satırlarının BirleştirilmesiAlıştırma 3: Akıllı Montajların Dokümante Edilmesi
18. Bölüm: Tasarım Verilerinin YönetimiTasarım Yardımcısı (Design AssistantTasarım Yardımcısı’nın Inventor İçinden ÇalıştırılmasıTasarım Yardımcısı’nın Inventor Dışından ÇalıştırılmasıVeri Alış Verişi2B AutoCAD DWG Dosyalarının KullanımıAutodesk Mechanical Desktop Parça ve Montajlarının KullanımıSTEP Dosyalarının KullanımıAlıştırma 1: 2B AutoCAD Verilerini Kullanarak 3B ModellemeAlıştırma 2: AutoCAD Antetlerinin Autodesk Inventor’a TransferiAlıştırma 3: Tasarım Asistanı’nı (Design Assistant) Kullanarak Yeni IDW DosyalarıYaratmak
Autodesk_Inventor-ders_notlar__305_.rar
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder