1 Nisan 2008 Salı

Scatter ile çim yapımı

Modellerimizde scatter kullanarak bir objenin üzerine başka bir objeyi rasgele olrak yerleştirebiliriz. örneğin bir karakterin yüzüne sakal yapacağımız zaman scatter kullanabiliriz. Şimdi bu yöntemle üzeri çimlerle kaplı bir arazi yapacağız. Arazinin üzerinde 45.000 tane çim tanesi olacak. Bunların hepsini teker teker yerleştirmek biraz zaman alacağından scatter kullanacağız.

öncelikle arazimiz için bir Box çiziyoruz.Daha sonra Modify bölümüne girip ;
Length : 250 ,Width : 250 , Height : 0
Length Segs : 25 , Width Segs : 25 , Height Segs : 1
olarak ayarlıyoruz.


Daha sonra buna bir Noise Modifier ı uyguluyoruz. Ayarları aşağıdaki resimdeki gibi yapıyoruz.




Sonuçta bunun gibi birşey olması lazım.




Daha sonra boxumuza bir de UVW Map modifieri uyguluyoruz fakat planar olmasına dikkat ediyoruz.

Evet şimdi sıra çimleri yapmaya geldi. Create/Shapes bölümünden Line ı seçiyoruz. Yandaki menüden interpolation un altındaki Steps i : 3 yapıyorız ve optimize'ı da işaretlemiyoruz.

Daha sonra Front penceresinde bir üçgen çiziyoruz. F12 tuşuna basıp objeleri sayısal değer vererek yerlerini değiştirebileceğimiz bir pencere açılıyor. Pencereyi kapatmıyoruz. Modify bölümüne gidiyoruz ve Vertex tuşuna tıklıyoruz. üçgenimizin sol alttaki noktasını seçip move pencersinden X Y Z değerlerini 0,0,0 olarak ayarlıyoruz. Aynı şeyi diğer noktalarada da yapıyoruz. En üstteki noktayı 0.25 , 0 , 20 olarak, sağ alttaki noktayı da 0.50 , 0 ,0 olarak ayarlıyoruz.



Daha sonra move pencersini kapatıyoruz ve Hierarchy bölümüne girip Affect Pivot Only butonuna tıklıyorız. XYZ axisini objenin en altına çekiyoruz ve Affect Pivot Only butonuna tekrar tıklayarak kapatıyoruz. Sonra modify bölümünden objeye Edit Mesh modifieri uyguluyoruz. Bir kez daha modifier bölümünden bend uyguluyoruz. Angle : 60 Direction : 90 ve Bend Axisi : Y yapıyoruz.

Evet bir tane çim tanesini yaptık bile geriye sadece 44,999 tane kaldı. Hadi onları da yapalım.




Daha sonra yukarıdaki resimde olduğu gibi shift tuşuna basılı tutarak çimimizin iki tane daha kopyasını oluşturuyoruz. Sonra Modifier bölümüne giderek ikinci çimimizi seçiyoruz. Modifier stacka tıklıyoruz ve bend e tıklayarak angle 'yi 80 yapıyoruz. Aynı şeyi 3. çim içinde yapıyoruz fakat bu sefer angle 100.

Left penceresinden bakınca bunun gibi birşey olması lazım. Evet bakın şimdi 3 tane çimimiz oldu yani geriye 45,997 tane kaldı.

Şimdi sıra bu çimlerin ve arazinin materiallerini ayarlamaya geldi. Ayarlar aşşağıdaki gibi olacak.

Material #1: 2 Sided: Açık
Diffuse Color: Red: 15 Green: 80 Blue: 15

Material #2: 2 Sided: Açık
Diffuse Color: Red: 50 Green: 140 Blue: 50

Material #3: 2 Sided: Açık
Diffuse Color: Red: 130 Green: 200 Blue: 20

Material #4: Diffuse Color: Red: 80 Green: 50 Blue: 20

Evet materialleri ayarladıktan sonra 1. materiali 1.çime, 2. materiali 2.çime, 3. materiali 3.çime ve dördüncü materiali de boxumuza yani araziye uyguluyoruz.

Evet şimdi sıra çimleri yeleştirmeye geldi. önce ilk çimimizi seçtikten sonra Create/Geometry bölümüden Compound Objects kısmındaki scatteri seçiyoruz ve başlıyoruz ayarları yapmaya.

Pick Distribution Object : Boxumuzu seçiyoruz
Perpendicular : Kapalı
Transformations'un altındaki Rotation : 15 ,360,15
Transformations'un altındaki Scaling : 20, 20, 20
Dislayin altındaki Display oranı : %1
Hide Distribution Object : Açık

Son olarak yukarıda Source Object Parameters bölümündeki Duplicates : 15.000 olacak.
Bu ayarları yaptıktan sonra en alttaki Load / Save bölümüne kaydedin ve bunu bütün çimlere uygulayın.
Eğer olmazsa teker teker diğer çimlerede aynı ayarları yapmanız gerekecek


Bütün ayarları yaptıktan sonra sahne yukarıdaki gibi görünmeli. Evet bu kadar En sonunda da ışıkları ayarlayım render etmek kalıyor bir de Backgrounda bir gökyüzü resmi atarsanız çok gerçekçi oluyor. Aşağıdaki gibi. kolay gelsin..

buda gökyüzü eklenmemiş hali

Hiç yorum yok: