Merge, Material, Işık ve Render :
Sıra birleştirme işlemine geldi. Yeni, boş bir max dosyası açın.
Merge:
- File > Merge yapıp, arazimizin son halinin bulunduğu "scatter_kaya.max" dosyamızı açalım. Burada "kaya", "Terrain01" ve "yol" nesnelerimizi seçip (çoklu seçim için CTRL basılı), OK diyelim. Nesnelerimiz geldi.
2- Aynı şekilde, durağımızın olduğu "boolean_durak.max" dosyasını çağırıp "(Durak)" nesnesini seçip OK diyelim.
3- Durak ile arazinin boyutları alakasız gelmiş olmalı. Main toolbarda, yani üstteki araç çubuğundan, Select and Uniform Scale'i seçin. Durağın üstüne tıklayıp aşağı doğru sürüklerseniz, durak küçülür. Select and Move ile taşıyın, Select and Rotate ile istediğiniz şekilde çevirin.
Şimdi de bunlara "Material" yani kaplama atalım. Bu derste öyle esaslı bir şey yapmayacağız. Kaplama olarak basit renkler atayacağız.
Material:
1- Klavyeden "M"ye basarak yada Main araç çubuğundaki 4 tane küre şeklindeki Material Editor düğmesine basarak Material Editor'ü açalım.
2- İlk küre seçili iken, "01 - Default" yazan yere "yol" yazalım.
3- Blin Basic Parameters açılır bölümündeki Diffuse renk kutusuna tıklayıp yolumuz için idare eder bir renk seçelim.
4- Specular Highlights bölümünden de, ayarlarla oynayarak, yola uygun bir parlaklık ayarlayalım. Değişiklikler yukarıdaki küreden takip edebilirsiniz.
5- Daha sonra bir viewport'ta yolumuzu seçip, Material Editor'deki Assign Material to Selection düğmesine tıklayalım ya da küreyi sürükleyip yolumuzun üstüne bırakalım. Bu şekilde yolu kaplamış olduk.
6- Diğer nesneleri de bu şekilde kaplayabilirsiniz:
Taşlar için bir tek kayayı seçmeniz yeterli çünkü hepsi zaten tek bir obje.
Araziyi kaplamamıza aslında gerek yok çünkü yüksekliğe göre renklendirmiştik ama isteseniz tabi ki kaplayabilirsiniz.
Durakta tepeyi ve direkleri ayrı ayrı kaplamak isterseniz, durağı seçip, Group > Open yaparak grubu açabilir, işiniz bitince Close yaparak kapatabilirsiniz. Direkler, grubun içinde ikinci bir grup olduğundan, tüm direkleri ayrı kaplama yapmak isterseniz, bunu ayrıca açmanız gerekir.
Buraya kadar olan kısmı "merge_material.max" dosyasında bulabilirsiniz.
Modelleme işimiz bittiğine göre bir kamera ve biraz ışık ekleyip Render edelim.
Işık ve Render:
1- Create > Lights > Daylight System seçip, top penceresinde oluşturalım. Bu ışık tüm sahneye paralel ışık ışınları göndereceği için yeri veya yüksekliği çok önemli değil. önemli olanı açısı.
2- Yarı küre ve kalın bir oka benzeyen ışığı seçip Modify panelini açıp, Position bölümündeki Date, Time and Location seçeneğine işaret koyup Setup düğmesine basarsanız, göreceksiniz ki saat ve yer girerek Güneş'in yerini sahnenize koyabilirsiniz. Time bölümünden saati, Location bölümünden de yeri ayarlayabilirsiniz. Ya da Manul'i seçip elle ayarlarsınız.
3- Ayarı Manuel'e getirip, Intensty/Color/Attenuation açılır menüsündeki Multiplier değerini düşürerek ışığın şiddetini azaltabilirsiniz, yanındaki renk kutusundaki rengi değiştirerek de ışığın rengini değiştirebilirsiniz. Light Type bölmünde "On" yazan seçenekteki işareti kaldırırsanız ışık kapanır. Shadows bölümündeki "On" yazan seçenekteki işareti kaldırırsanız ışık cisimleri aydınlatır ama arkalarına gölge düşürmelerini sağlamaz.
4- Kamera eklemek için; ister Create > Cameras > Free Camera veya Target Camera adımlarını uygulayın ya da Perspective penceresinde istediğiniz açıyı ayarlayıp, CTRL+C yaparak tam o açıda bir kamera yaratın (Create > Cameras > Create Camera From View). Herhangi bir viewport'ta iken, "C"ye basarsanız, kameranın görüşüne geçmiş olursunuz.
5- İlk render'ımızı alalım. Kamera viewportu seçili iken ekranın sağ üst köşesindeki çaydanlık resmine tıklayın. Eğer orada değilse sağ tarafa doğru ekranın dışında kalmıştır. Fare işaretçisinin "el"e dönüştüğü yerlerde sürükleme yaparak menüyü kaydırabilirsiniz. Tıkladığınızda bir pencere açılacak ve resminiz yukarıdan aşağıya oluşmaya başlayacaktır. Eğer biraz soldaki çaydanlığa tıkladıysanız, Render Scene penceresini açmışsınızdır. Bu durumda Time Output bölümünde Single, en altta Viewport'un sağında Camera01 yazdığından emin olun ve Render düğmesine basın.
6- İşte resmimiz çıktı. Ama arkaplan simsiyah. Rendering > Environment menüsünden Environments and Effects penceresini açalım ve Background bölümünde Color'ı istediğimiz gibi değiştirelim. Tekrar render alalım.
7- Render penceresinin sol üstündeki disket resmi ile resminizi kaydedebilirsiniz.
İlk çalışmamız için gayet iyi görünüyor:
Bu daha ilk çalışmamız olduğu için biraz basit kaldı ama ileride gayet karmaşık şeyler yapmaya başlayacağız.
Aklınıza bir şey takılırsa sormaktan çekinmeyin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder